Monday, November 11, 2013

Өөрөө өөрийгөө олох

ӨӨРӨӨ ӨӨРИЙГӨӨ ОЛОХ.

Биеэ засах энэ суу ухааны нэгхэн ул суурь эхлэл нь өөрөө өөрийгөө олж, би хэн бэ гэдгээ таних асуудал гэдгийг нэг өглөө сэрээд л олсон юм. Мөн бишийг нь сайтар мэдэхгүй ч БИЕЭ ЗАС хэмээх даалгаврыг өгсөн Эзэн Дээдсийн зарлиг мэдээж надад ч туйлын хамаатай. Яаж засахын гэхээр над юу хэлдэггүй л байлаа. Би алдаагүй юм бол уу гэж бодтол надад өөрөө өөртөө ч таалагддаггүй олон зан чанар бий.

Би бол жожиг, ааштай, нэг дургүй хүрсэн буюу голын дургүй, зэвүү дургүй хоёр зэрэг хөдөлгөсөн хүнийг хамаатан садан, хань ижил байнаа ч тооноо гэж гонж, холуу хэвт хойшоо зайл л гэх хатуу сэтгэлтэй, нялуурах дургүй, өөрийн дураар гээд л тоочоод байвал барамгүй. Тэгээд би яаж энийгээ засах юм бэ. Энэ бүгд аашуудадаа би дургүй. Зарим хүн ай мөн ухаантай сайхан байхым, гэтэл модон сэтгэлтэй юм шиг би мөн хөшүүнээ. Яаж би энийгээ засах уу гэж бодож байтал хааяа нэг яав даа чи юун арчаагүй алаад хаяач дуракыг гэх өнөөх л зэвүүн үгсийг минь өөрийн мэдэлгүй амнаас урсгахаар амьдрах хүмүүсийг харахаар ийм доожоогүй, хүний өмнөөс үг хэлж чадахгүй, өөрийнхөө эрх ашгийг хамгаалж тэмцэж чадахгүй, боолчлуулж байхдаа таарсан тэнэг, үгүй ядахдаа зальдчихад яадаг байнаа гээд л өнөөх л өөрийнхөө муу гэх талаа өмөөрөөд байх толгой эргүүлсэн юм болоод байлаа.

Ганц өөрийгөө зөвтгөх юм нь дээрхи аашууд над байлаа ч асар их тэвчээртэйгээ би мэднэ. Нилээн хэд болж байж л дэлбэ авдаг болохоор бүүр ч юм болгон дээр чарлаад хашгираад байдаг энэ манай хажуу айлын ядаргаатай авгай шиг л лав биш. Эднийх манайхаас таван алхам зайтай байшинтай. Халуун орон болохоор бүх цонх үүрд онгорхой. Гэгээн тэдний хүүхэдтэй найзалдаг. Тэр хоёр гэр гэрээсээ л хоорондоо ярьчихна. Үгээ тохирчихно. Юмаа гайхуулчихна. Энэ л хамгийн сонин инээдтэй байдаг. Амар ч юм шиг, тоглох болбол нэгнийдээ орчихно. Айлд тоглож байвал дууг нь сонсох би аюулгүй байгаад нь санаа амар. 

Гэтэл энэ айлын авгай зарц нараа загнах, хүүхдээ загнах гээд л өдрийн хэдэнтэй хашгирна. Хар ядаргаатай хар үүрээр л орилоод унана. Хүүхдээ босгох гээд байгаа юмуу, нөхрөө босгох гээд байгаа юмуу бүү мэд энэ удаадаа энэтхэгээр чарлах болохоор бүү мэд. Яасан ч сайхан чанга дуутай юм. Сайхан дуу дуулбал сайхан л дуулах байхдаа бодуул. Гэтэл урд айлын гэр манайхаас гуч, дөчөөд алхам тэдний хар авгаййййййн бачр хөөртэйг яанаа. АааХАХАХА гээд л тас тас, тас тас бүүр ч олон тас тас инээхийг нь яанаа. Яахаараа ч тийм их тас хийх инээдтэй юм тэр айлд болдын бүү мэд. Тав дахь өдөр бол бүүр ч ХАХАХА тас тас. Энд бас монгол баасан ахын төрсөн өдрийг тэр авгай л алдахгүй тэмдэглэх юм. Эсүүл өөрийнх нь баасан ах байдын муу бүү мэд.

Дунд айлын авгай би чив чимээгүй, шөнө гэрэл аснаа компьютерийн ард нэг сэгсийсэн юм сууж л байна, өглөө босноо сууж л байна, мөрийтэй тоглоомонд донтсон амьтан шиг л мөнхийн суудалд байна, дуу нь гарахгүй, харин дотроо л дуу нь гарах бололтой. Нөхөр, хүүхэдтэйгээ товч бөгөөд тодорхой тав гурав үгэнд л амьдардаг болчихож. Ийм гурван ертөнц энд байнаа. Энэ гуравт гурвууланд нь дутагдалтай тал, муу нь илүүдэлтэй тал байнаа. Яаж тэгээд биеэ засах гэж. Урд харыг ядахдаа амаа дарж инээ, хавь ойрын хүнийг амраахгүй гэхиймуу, хажуу айлынхыг бичгээр хүн загнаж байж гэхийм уу, голын айлын намайг гарч орж бай,амьд үхсэнгээ мэдүүлж бай гэхийм уу. Яаж биеэ засах вэ. 

Сурсан занг сураар боож болохгүй ч гэдэг. Гэвч миний хувьд ажлаа дуусгачихвал амьдрал өөр болчих байх гэж бодно. Үглэж яншихгүй нь нөхөрт амар байдаг ч ам нь онгойдог авгай авахаар явж болохоор л болчихов. Би хэрхэн юугаа өөрчлөх вэ гээд л зөвхөн ааш аяг, зан чанараа л бодоод байсан байна лээ. Энэ ааш зангаа буруутгавч, зөвтгөх өөр бас яаж ийгээд л гарч ирээд ер болсонгүйг ухааруулах гээд олон юм нуршив.

Гэтэл Монголын Нууц Товчоон тухай тайлбаруудыг, болсон явдлуудыг нь Дээдсүүд ярьж өгөөд би ёстой л өөр өнцгөөр харж, өөр өнцгөөр уншив. Учир нь ялангуяа эдгээрт гарах хүмүүс маань миний л удмын ах дүү, төрөл садан аав, ээж нарын тухай гэр бүлийн л түүхийн ном болохоор онц сонирхон уншив.

Хүний юмыг, хүний асуудлыг хүн нэг их тоодоггүй юм билээ. Аа тэгээ юу муухай хог вэ, хар хулгайч чинь, дээрэмчин чинь болж болж үхэг, цаазал ал ал, устга, шатаа, пөөх энэ чинь харин яасан хөөрхөн юм бэ эвий эвий гэсэн ч үнэн сэтгэлийн хайрыг мэдэрдэггүйг мэдэж авлаа.

Та нар яг одоо өөрсдийн удмаа боддоо. Тэр ахын тэр хүүхэд хулгай хийж гэвэл яадаг билээ. Маш эмзэг хүлээж авна. Хүн алчихаж гэвэл маш их чочирдож, буруутанг хайж, шалтгааныг олох гэж тэмүүлэх, өмөөрөх, сэтгэл чинь их өвддөг биздээ. Харин нөгөө талынхан болохоор амийг амиар алаад өгье гээд л харамсан гутарч гашууддаг. Гэтэл эгчийн охин хурим хийнэ гээвэл ай мөн сайхан гээд л баярлаад хуримд очино. Дүүгийн дүү маамуутай болов гэвэл удамд нэг хөөрхөн амьтан ирж гээд л учиргүй их баярыг давхар мэдэрдэг.

Энэ л амьдралд тохиодог сайн муу бүх л үйл яг л бидний аав ээжийн төрөл садан, өөр хооронд болох үед тэр үйлийг бусдаас илүү онцгой ойлгож хүлээн авдаг гэдгийг бодоод үзээрэй. Ийм л сэтгэлээр би хандан уншиж, харж байгаагаа өөрөө анзаарсан юм. Хүн гэдэг ингээд бодохоор нэг бодлын муухай ч юм шиг. Гэвч үнэн гэдэг бол үнэнээрээ л байх ёстой. Удмын түүх бичигдсэн энэ л Монголын Нууц Товчоон тухай түүнд юу бичигдсэн нь гол биш ч өөр өнцгөөс нь бас олж харав. Энд Чонос отгийнхоны ургийн түүх, удмын сайн муу түүхийг л чин үнэнээр нь биччихсэн байв. Яс цусны тасархай болохоор бүгд л надад хамаатай нь мэдээж.

Тайчуудыг гэхэд л авга ах нар нь байсан байж яасан өөдгүй юм дээ дэмжээд өгөхгүй гэж бодохдоо өөрийгөө бас одоохтой харьцуулав. 
Аавын талын хамаатан саднаас нэг ч хүн намайг тоодоггүй л биз дээ одоо. Аав минь өнгөрөөд л холдож амиа, амиа хөөсөн тэдний буруу юу байхав гэж бодсон би угаа авах боллоо ирнэ үү гэхэд цээрлээд алга болоо биздээ. Цаг үе нь өөр ч адилхан юм. Хэзээ ч тэгээд хүн засрахгүй юм гэж үү, яаж засна гэж. Гэвч ялгаа бий. Тэд ямар намайг дайсагнаад байлдаад байгаа биш. Ойлгоогүй л биз. Энэ чинь хүний ухамсарт өөрчлөлт орсон ололт байна.

Энэ мэтээр л олон зүйлийг бодох зуур өөрийгөө олох, өөрийгөө хайх, өөрийгөө таних гэдэг эрэл хайгуул энд явагдсаныг ойлгосон юм даа. Нөгөө ил гаргадаг өөрт таалагддаггүй аашнаасаа ч бүүр ч цаагуур нухацтай бодсон байв.

Би хулгай хийхэд дургүй, дээрэмдэх дургүй, хүн алах дургүй, хүний юмаар хүүдэгнэх дургүй, цэцэрхэх дургүй гэх мэтээр цаанаасаа дургүй юмсаа олж харав. Би мэдэхгүйгээ юмаа нуудаггүй, дургүй юмаа нуудаггүй, үзэл бодлоо нуудаггүй, Бас хоёр нүүр гаргах дургүй, долигнох дургүй гэх мэтээр л хөврөөд байлаа. Эндээс би өөрийнхөө мөн чанарыг олж харсан юм. Би хулгайч болоогүй нь миний мөн чанар, би хүн алаагүй нь миний мөн чанар. Үгүй ээ би хүн алж чадах юм байна.

Гэвч би шал дургүй хүрсэн юмандаа яахаараа алаад хаяач гэдгийн, үхвэл таарна гэдгийн. Яагаад ам нь тэгээд хөдлөөд байдаг юм бэ. Яг гар минь хөдлөөд алаагүй нь хуулийн л ач, энэ нийгмийн л ач. Цаагуураа бол хууль цааз, ял, хүн алж болохгүй гэсэн ухамсар эрт суугаагүй бол би алж чадах л юм байна. Тэгэхээр хүн төрөлхтөн хөгжиж, ухамсар хөгжиж урагш нэг шат ахисны учир утга энд гарав.

Энэ чинь биеэ засах өөрийгөө засахад ч хууль цааз нөлөөлдөг юм байна гэж ойлгов. Өөрийгөө ингэж л хайсаар МӨН ЧАНАР гэдэг юмны тухай яах аргагүй бодсондоо. Мөн чанар бол ЖАМ. Бид төрөхөд бидний удмын бүх л муу муухай мэдээлэл, сайн сайхан мэдээлэл бидний дотор байж л байдаг байхнээ.

Энэ бүх мэдээлэл мөн чанарын эсүүдээ хэрхэн ойлгож хэрхэн зохицуулснаас би хэн болох вэ, хэн юу хийж амьдрах вэ нь гардаг. Хүн бүр хулгайч, худалч, алуурчин, дээрэмчин, янхан, атаач нарыг мэддэг. Учир нь эргэн тойрон энэ байдаг, үүнийг нь сэргээсэн, сэдрээсэн кино, ном, сэтгүүл маш их байна. Америк хүүхдүүд буу авч очоод сургуульдаа галлаад байдаг нь энэ сэрэхүй, өмнө нь өөрт нь байсан сэрэхүйг нь өөөрсдийн бүтээсэн бүтээлээрээ сэрээсэн байна.

Гэтэл одоо ном судар унших, ойлгох энэ бүхэн дээр унтаад байгаа учраа мэднэ үү. Үүнийг сэрээхгүй, сэдрээхгүй, ярихгүй хэлэхгүй болохоор сайн нь дарагдаад байгаа болно. Буурлууд буухаас өмнө би энэ бүхнийг ойлгох нь яасан юм. Унтаж л байлаа. Хичнээн дахин хэнгэрэг балбаж, надад ойлгуулж, биеэр минь үзүүлж байж ойлгож эхэлж дөнгөж сэрж байна. 

Өөрийгөө олно, хайна гэдэг тэхээр асар өргөн хүрээнд хайж аав ээж, тэдний өмнөхөөс ч бүр эд эс бүрдээ хайхыг л хэлдэг бололтойдог. Биеэ засна гэдэг ийм их юмыг өргөн хүрээнд ухаарч байж ойлгох нь. За жишээ нь тамхи татахаа болих. Нэгхэн муу зуршил хажууд нь юу вэ чүдэнзний зоргодос байгаа биз дээ. Гэтэл энэ чүдэнзний зоргодосоо ч засч чадахгүй бол шившиг болох нь байна ш дээ яанаа. 

Энэ мэтээр ихээр бодуут л өнгөрсөн хорвоо, засрахаасаа өнгөрсөн Аянгат гээд сэтгэлээр унах болов. Гэвч хэрхэн яаж засдаг аргыг нь Дээдэс зааж бичүүлж байгаа юм. Энэ нь бүх л цаг хугацаа эрин үед бид байтугай бүх д өвөг дээдүүд, эмэг дээдүүд маань толгойгоо гашилгаж хайж явжээ ашгүй. Тэгээд энэ бол ЖАМ хүн төрөлхтний ЖАМ гэвч Жамын юмыг жамаар нь ЖАМ аргаар маргаангүй засах Жамын суу ухаануудыг олсон нь азтай.

За тэгээд надад олон л юм зааж бичүүлсэн боловч би өнөөх л өөрийнхөөрөө нягталж шалгаж, туршиж байж сэтгэл хангалуун болох зангаараа үзэх бөгөөд яг л өөр шигээ мунхаг нэгэндээ ойлгуулахаар нарийн задлан бичиж байж та бүхэнд заахаар төлөвлөж буй. Гэвч заавал тэрийг нь харж байж л засрана гэлтгүй эхлээд өөрсдийгөө эрж хайж олж, ухаарч хамгийн эрүүл мэндэд хэрэггүйгээсээ эхлэж засч байсан нь дээр. Чухам ойлгоод засах гэтэл эрүүл мэндээ хордуулаад эргээд засагдах аргагүй биетэй болчихсон байвал хамгийн их харамсмаар биз дээ. Иймээс эрүүл мэндийг чинь хорлодог, өнөөх сэргэх ёстой хамгийн сайн мэдээлэл агуулсан авьяас билэг, гоц чадвар сайн сайхан эсийг чинь үхүүлсэн бол яана.

Иймээс нэн тэргүүнд эрүүл биеэ бодоцгооё. Иймд ядахдаа л тамхиа хаяж, архиа цэгцэлж байвал цааш болно доо болно. Тамхи, архи хэрэглэдэггүй нь дуу хоолойгоо цэгцэлж, манай хажуу болон урд айлын авгай нар шиг чарлаад хүнд түвэг болоод байхгүй номд жишээ болоод баймгүйгээр засах тайвшрах хэрэгтэй байна. Тэднийг дагаад савлах гэж түвэгтэй шүү дээ. Хаа хамаагүй би дагаж савлаж байхад түүний доторхи энэтхэг алаг зүрх, хар зүрх хоёр мөн ч их савчиж байгаа даа.
Like ·  · Follow Post · 2 hours ago
  • Chinggis Ayanga аан золиг гэж нөгөө хажуу айлынхаа цаад талын айлыг бичээгүй муухай юм болж. Тэднийх бидэнд түвэг болон монгол зүрхийг минь түгшүүлэн чочоодоггүй.
    2 hours ago · Like · 3
  • Nyx Dion (-:
    2 hours ago via mobile · Like
  • Chinggis Ayanga Нөхөр нь маш шүтлэгтэй нэгэн бөгөөд өглөө бүр наранд залбиран, ус өргөж барьснаа түүнийгээ өөрийн өмнө гоожуулаад байдаг. бодуул тэндний ёс байх. Мөн тэр хүн үе үе зад ариутгал хийн шанага шиг юм бариад их галаар үүд хаалгаа ариулж байдаг юм. Авгай, хүүхдүүдтэйгээ номтой сайхан аядуу амьдарч тэднийхэнээс чарлаж орилоод байх дуу гардаггүй. ихэнхидээ л хүү нь гадаа ном унших нэг бол юм цээжлэн нааш цааш алхаж байдаг бас л энэтхэг айл бий. ээж нь хүүхдээ загнаад чарлаад байдаггүй. үлгэр жишээ сайхан айл бий.
    2 hours ago · Like · 1
  • Chinggis Ayanga хэхэхэ хөөрхий миний мэдлэг ч гэр бүл дотроо, хажуу хавирганыхаа айл хооронд л харах юмдаа зайлуул. за яахав яахав ккк. Дэлхийн хэмжээний хүмүүс дэлхийгээрээ ярьж тайлбарлаж бичиж өгч байгаарай.
    2 hours ago · Like · 2
  • Chinggis Ayanga аа нээрээ хамгийн зэвүүн уур хүрч муулах айлаа мартжээ. Эндхээр аль ч зүг нь юм бүү мэд. Чарладаг авгайн цаахантай урд нь тавын таван турж үхэх гэж буй мэт хөгийн царайтай хятад айл бий. Хар ядаргаатай өгөр нохойнууд нь хуцах биш ульдаг нь ямар учиртай юм бүү мэд. Хүн унтуулахгүй уур хүрмээр. Ирсэн зочин маань хэд хоног манайд хонож чадахгүй буудал явсан даа. Буутай болоосой гэж мөрөөдчихсөн ярьж байсан. Тэдний тухай нөхөрт ярин яасан муухай ульдаг юм бэ хаашаа юм бэ гэж асуухад Нөхөр тэр нохдын тухай эд удганыг ирэхээр бүүр ч их ульдаг юм гэж байсан хэхэхэ. Нөхөр намайг явуулаад байгаа юмуу эсүүл үнэхээр тэгдэг юмуу бүү мэд. За ямартаа ч миний үгийн санд нэг шог үг нэмэгдэн энд ирэх бол нохойгоо улиулая гэж хэлэх юм байнадаг. Намайг санасан юмуу, эсүүл хараагаад ерөөгөөд байдын муу бүү мэд өдөр хоолоо харахаараа хцудаг болохоор хоолгүй ульдын муу мэдэхгүй. Лав л тавын тав байхдаа яахав дээ. Бодуул энэ олныг тэжээдэг тэднийх хоолны газрын л эзэн биз. Тэгэхгүй энэ олон нохойгоор яадын. Эндхийн нохойнууд халуун газрынх тул хөөрхий хөгийн миа юмнууд байдаг юм. Шалдан үстэй, гуринхалсан доожоогүй. Эсүүл эднийх баян юм болуу баахан сейфээ таван нохойцороор хамгаалуулдаг юмуу бүү мэд. за айлын амьдралууд гаднаас ингэж дүгнэгдэв. Олон үндэстэнгүүд оршин байна доо. Хятад Монгол хоёр хаа ч явсан хөрш байх юм даа. Биеэ засчаад хятадаа засахгүй бол хөрш айл хөгийн байх онцгүй байна. Олон гуринхалсан нохой биш ганц банхар тэжээвэл мөнгөө сайн манахыг нь зааж өгөх минь.
    2 hours ago · Like · 2
  • Dereenee Ewigkeit hehehe hogjiltgei yumaa ta
  • Gereltuya Tumurkhuyag Яг л бодоод гайхаад байдаг зүйлүүдийг бичжээ... Гялайлаа танд
  • Dereenee Ewigkeit bur tesehgui uilchih geed bhiin bur ooriinhoo mulguu ywsan on tsagaa bodhoor tanid gylailaa ulam hicheeh bolnoo
  • Chinggis Ayanga за бичсэнгээ харахаар бөөн алдаа бичиж, Тэнгэрхүү дарга маань алдааг нягтлаад засаад блогт илгээгээрэй. хэхэхэ нэг сумаар хоёр туулай буудах сайхан арга олов би.
    52 minutes ago · Like · 2
  • Chinggis Ayanga аа нээрээ туулай буудах гэж шал тэнэг үг байна. биччээд ухаарлаа. Энэ аягүй бол манай дайснуудын гаргасан үг байхаа. Балай юм бэ яасан. Нээрээ тэр зүйр цэцэн үгс чинь зарим нь дайсны үг байсан байналээ ш дээ. Хар нялхаасаа л хичээл дээр заалгаад цээжлээд байсан чинь. Туулай бол маш ариухан амьтан. Тэр заргач, үнэнч, бас тэмээнээс чанга хашгирч чаддаг сайхан амьтныг буудах гэж буруу бичиж өршөө өршөө Мөнх Хөх Тэнгэр минь. түүнийг буудахаа больсон бөгөөд энэхүү ариун амьтан нь эм заяаны бэлэг тэмдэг ч болдог шүү дээ.
  • Chinggis Ayanga Нэг сумаар хоёр туулай буудалгүй Хоёр сумаар өөрийгөө л буудахаас даа
  • Chinggis Ayanga мөн тэнд нэг алдаа гарч хөгийн муухай 5 нохойтой хятад шүү. тэрнээс таван хөгийн хятад биш.
    44 minutes ago · Like · 1
  • Minjin Maga Amar baina uu?Tanii bichsen umnuud ih zugaatai uma. unshih sonirholtoi yuch baisan unshaad duusagchina. getel Zarim umiig garchiglaal tsaasha unshihaas chadahgui neg l taagui hetsuu sanagdaad bolidog shuu. Ene medremj l baih.
    33 minutes ago via mobile · Edited · Like
  • Gereltuya Tumurkhuyag Дээдэс та бичсэн нийтлэл, сэтгэгдлийнхээ алдааг засах болон устгах бүрэн боломжтой. Засахыг хүссэн постныхоо баруун дээд буланд байгаа доошоо заасан суман дээр дараад edit гэдгийг сонгоод л болно.
  • Chinggis Ayanga Мэндээ амар байна уу, тийм тийм яг тэр дургүй, эвгүй мэдрэмжүүд. Миний алдаанууд байж байгээ. Эндээс суралцдаг юмаа. Дараа юмаа хийхдээ алдаагаа харж хянаж давтахгүй байхыг хичээхгүй бол болохгүй.
  • Chinggis Ayanga за амрах зуураа нетэд чалччихлаа, одоо үндсэн ажлаа хийе дээ. амжилт хүсье өргөөнийхөндөө.
  • Chinggis Ayanga Манай өргөөний бүх улаач нар яваандаа гэгээрлийн энэ их үйлст оюун бодлоо амилуулан бичиг үсгээр зэвсэглэн энэ л интернет, ном судраар онилон байж үйлээ хийх учраас бас сайн суралцах хэрэгтэй. Мэдсэн бүхнээ хүнд тарааж, буруу зөвөө ярилцаж байх хэрэгтэй. Олон улаач нар маань шүлэг бичээд эхэлсэнд их баяртай байна. маш сайн бичдэг болж байна. бид суралцаж байж хийнэ дээ. Мэрэгжил маань зохиолч биш, монгол бичгийн багш биш, компюьтерчин биш ч тэднээс суралцан дуурайсаар чаддаг болохын төлөө л явна гэж бодох хэрэгтэй. Ялангуяа энэ залуучуудын комментуудыг уншиж байхад зарим нь шал муруй өөр бичгээр нь бичээд байх юм. Бусад нь яаж бичиж байна дууриагаад олны дунд нэгдэхгүй бол месс бичиж байгаагаас нь харахад л санууштай зүйл их бий.
  • Gereltuya Tumurkhuyag Танд ч гэсэн амжилт, дээдсүүддээ ч бас амжилт, хэхэхэх
  • Chinggis Ayanga Нэгэндээ түвэг болохгүй нэгэн жаягт орохыг нийхэмээр бадраах гэдэг байх даа хөөрхий.
    27 minutes ago · Like · 1
  • Chinggis Ayanga за гялайлаа. Хатан суу ухаан бол хамгийн гол суу ухаан байдаг учраас л Нууц Товчооноос устгаж хаясан юм. Иймээс үүнийг гаргахад их түүхийн нууц байгаа учраас Гэрэлтуяан хүсэлтийн хариуг явуулж чадахгүйнээ. Гэвч үүнийг бид нэг жилийн дотроо хийж гаргана. Энэ нь тавтын гэрээгээр тайлагдах учиртай судар учраас бусад улаач нар маань сайтар хөгжиж улаач нар маань ухаан суухаар гарах ёстой юм. Хатдын суу ухаан гарах үед биед биеэ зассан байх ёстой. Хатдын улаач нар Хатан шигээ болсон байх учиртай юмаа. Ингэж байж нээгдэж дэлгэгдэнэ. Ажил хийж байж шагналаа авна шүү дээ. Бэлэн юм үнэгүй байдаг.
    22 minutes ago · Like · 1
  • Gereltuya Tumurkhuyag Саяхан нэг хүн намайг Хатан ухаантай байгаач, Чингис хааны хамгийн хайртай Хулан хатанг хар, аян дайнд явахдаа авч явдаг байсан, тэрнээс суралц гэсийн... Тэгээд л асуугаад байгаан, хэхэхэ
  • Chinggis Ayanga хэхэхэт эгээд түүнээс хатан ухааныг нь асуухгүй, Хулан хатан ямар хатан ухаантай болохоор нь дайнд авч явсан гэж өөрөөс нь асуу, бусад хатдууд нь хатан ухаангүй болохоор дайнд явалгүй үлдээ юу. Чингис хаан хамгийн хайртай гэсэн үгийг Хатдууд болон хүүхдүүдийнх дунд хэлүүлэхийг хамгийн ихээр цээрлэн дургүйцдэг. Ийм үг хэлсэн хүнд маш дургүй. Тэр байтугай хамгийн хайртай жанжин нь гэсэн ч маш их уурыг нь хүргэдэг. Хаанд түүний хатан, үрс, жанжин цэрэг болгон нь өөрөөс нь ч үнэтэйг нь өмөөрөх сэтгэлээс нь би мэдэрдэг.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.