Saturday, March 29, 2014

ЧАНАЙ Дээдэс

Амар байцгаана уу? Гэрлийн Өргөөнд минь бас нэгэн багш нэмэгдсэн нь ЧАНАЙ Дээдэс билээ. Түүний талаар товч мэдээлэл мөн тайлбар хийе.
Монголын нууц товчооны 2 р бүлэг 72, 73р дэсд байх өгүүлбэрийг олж уншина уу. Гэхдээ Монголын Нууц Товчоо хэмээх жижиг бор хавтастай Эртний үг хэллэгийн түгээмэл тайлбартай Шинэ Хөрвүүлэг хэмээх доктор профессор Ш. Чоймаа багшийн номыг нь авч уншиж байна уу. Учир нь энэхүү шинэ хөрвүүлэг бол эх хувиас нь элдэв юм нэмэлгүйгээр өөрийн дураар өөрчлөлгүйгээр хөрвүүлэн бичжээ. Үүгээрээ бусад Монголын Нууц Товчооноос илүү хэмээн зөвлөмөөр байна. Дээдсүүдээс би бас эртний үг хэллэгүүдийн учрыг асуух зуур ...Эртний үгийн тайлбар толиудад нь бага сага зөрөө байдаг ч энэ бол бөөгийн язгуур үг хэллэг алдагдаж утгийг мэдэхгүй болсонтой холбоотой хэмээн бодно.

Дээрхи дэсүүдэд дурдагдах Хонхотадай Чараха өвгөн болбоос ЧАНАЙ Дээдэс юм. Ер нь Монголын Нууц Товчоонд байх өвгөн, эмгэн гэсэн нэрсүүдийг санаандгүй оруулаагүйг анхаарна уу.
Өвгөн нь ӨвКҮЭН буюу өв нь ГҮН.
Эмгэн нь Эм ГҮН ажээ. Энэ нь маш их өргөн мэдлэгтэй таван мөрөөр мөрөө үлдээж чадсан хүнийг Монголчууд маань ингэж өргөмжилдөг байсан гэнэм.
Аа харин Эмээ, Өвөө нар бол миа гэнээ ккк.
Учир нь Эм... гэж хэлээд ЭЭЭЭЭЭЭ гэсэн санаа алдалт.
Өв..... гэж хэлээд ӨӨӨӨӨөөөөөө гэсэн санаа алдалттай холбоотой.
Хүний хийж бүтээсэн зүйлс, насны эцэст үлдээсэн мөртэй холбоотойгоор хэлэгддэг утга юм байна. За та нар маань хэлээд хийгээд үздээ. Өв Өөөөөө, Эм Эээээээээ хэхэхэ Өв, Эм гэчихээд ӨӨ, ЭЭ нь заавал доошоо авиа нь буурч байгаа биздээ. ккк.
Ер нь монголчууд маань
Нэг. Үйлийн МӨР
Хоёр: Сэтгэлийн МӨР
Гурав: Өсгийн МӨР тэй амьдарвал хүн болж төрснийхөө Мөрийг үлдээсэн гэж тооцдог гэнэм. Орчин цагаар ухвал Үйлийн мөр буюу үхэж одсон ч үйл нь байх, үгүй ядахдаа л тарьсан модод нь таван зуунаар дамжих, Сэтгэлийн Мөр буюу ном, судар бичих, Сэтгэлээ шингээсэн мөрөө үлдээх, Өсгийн мөр буюу үр удмаа үлдээх гэсэн ерөнхий утгатай ажээ. Нас өндөр насласан бол өвөө эмээ нарт ч хариуцлага тооцдог нь тэд амь бие олоод энэхэн дэлхийд амьдралдаа ямар МӨР үлдээснээр нь тэднийг хүндэтгэн нэрлэдэг байсан ажээ. Иймээс л өвөө, эмээ нар хэмээх нь насанд хүрэхэд тэр хүн юу үлдээв гэдэг Мөрүүд нь болно. Зөвхөн өсгийн мөрүүд үлдээсэн нь эмээ өвөө нар ажээ.
Ийм ч учраас Монголын Нууц Товчоонд зөвхөн таван мөрөө гүн гүнзгий үлдээсэн ЭмГҮН, ӨвГҮН нарын нэрийг онцлон мөнхөлсөн гэдгээ хэллээ. Тван мөртэй амьдарсангууд нь Буурал биш Буур ЭЛ болдог бөгөөд харин өвөө эмээ нар бол БУУРАЙ нар аж. Иймээс зарим Онгодууд Буурай хэмээн дуудах, Өвөө Эмээ гэхэд маш их дургүйцдэг учир энэ ажээ.
За тэгтэл ЧАНАЙ хэмээн дуудуулах энэхүү өвөг нь ЧИ АР АЙ КАУ алдартай ч орчин цагийн дуудлага бичлэгээр Чараха болчихсон ажээ. Хонхотадай Чараха өвКҮЭН маань бөөгийн их багш байсан бөгөөд Хонхотон отгийнх аж. Өөрийг нь Чанай багш хэмээн дуудаг байсан учраас өөрийгөө ингэж дуудуулахыг хүссэн билээ. Энэ хүн бол Монголын Нууц Товчооны дэлгэрэнгүй тайлал бас хэрхэн яаж унших, хэрхэн хэрэглэх аргуудыг зааж байгаа бөгөөд энэхүү ажлынхаа далимаар тэр үеийн бөөгийн Чанар буюу яг өөрийн хэрэглэдэг байсан аргаараа өөрт таалагдсан ухаан сийрэг улаач үрсийг шавиа болгон 21 Чанар хийлгэхийг хүссэн билээ. Тэрээр эзэн Дээдсээс ондоо нь яг л өөрийн хуучин дэг жаяг журмын дагуу, хатуу дэг жаягаар бөөгийн сургалтаа явуулна гэсэн билээ. Ингээд өргөөнд маань харьцуулах бүх л боломжууд нээгдэн бид бүхэн бөөгийн бүх л зүйлүүдийн гэрч болж байгаадаа баяртай байна.
ЧАНАЙ Дээдсийн улаач босоогүй байгаа бөгөөд өөрт нь мэдэгдсэн. Тэр балчир нь энэ өвГҮНий улаач болох азтай учралаа ойлгон хичээх буйзаа хэмээн хүсэв. Хаан Дээдэс маань Онгодын Хаан болсон учраас өөрийн дор үнэнч тангарагтай, Гэрээтэй Онгодуудаар үйлээ үтэрлүүлэн, Тэнгэрийн судруудыг албан зөвшөөрөл хяналттай эрхтэйгээр нь гаргаж буй учир ийм. Аа харин Гэрлийн өргөөнд байдаг ч гэлээ Хаан Дээдсийн зөвшөөрөл, хяналтгүйгээр өөрийн Буурлын үгээр ном өөрөө гаргасан бол Гэрлийн Өргөөний албан ёсны гарах ёстой 81 сударт орохгүй бөгөөд тэр улаач зөвхөн өөрийн өвгөдийн хэлсэн ярьсаныг өөрөө хариуцан, хариуцлагаа үүрч тусдаа хэвлүүлэн, тусдаа өөрийн замаар явах ёстой.
Учиг нь яах гэж Хаан Дээдэс буусан юм. Яах гэж Гэрлийн өргөөнд улаач нар цуглаад байгаа юм. Яах гэж заавал хяналт, зөвшөөрөл, гардан гаргаад байгаагийн учир нь Тэнгэрүүдийн Гэрээн дагуу болдог үйл болно. Тухайлбал Хонхотон отгийн Чараха Дээдсийн нэр яагаад нууц товчоонд оров. Энэ хүн тухайн цаг үедээ гэрээлсэн гэрээн дагуу Монголын Нууц Товчоонд туслах үүрэгтэй, хариуцлагатай.
Гэрээ гэдэг заавал хоёр талдаа ашигтайгаар байгуулагддаг. Хэрвээ улаач нь босоогүй бол босгож өгөх, шинэ мянганы судруудад үйлэндээ оролцуулан мянганых нь эзэн эрхийг баталгаажуулж өгдөг. Улаач нь боссон бөгөөд идэвхи зүтгэлтэй бол Өвгөдийг нь шинэ мянганы албан ёсны сударт оролцуулах эрхийг Хаан Дээдэс олгодог. Энэ албан ёсны сударт оролцох аваас ирэх мянганы Тэнгэрийн суудалдаа Онгод нь Эзэн эрхээ эдэлдэг. Гэвч гэрээтэй хирнээ улаач нь буулгахыг зөвшөөрөөгүй, Улаач нь биеэ тоосон, ёс суртахууны доголдолтой, Эзэн Дээдсийг хүндлэмгүй бол энэ албан ёсны судруудад оролцох эрхээ хасуулснаар ирэх мянгандаа Тэнгэртээ Дээдсүүд нь суудлаа алдах харин идэвхи чармайлттай, хичээн зүтгэн, ёс дэгээ сахьсан бол гэрээлээгүй ч өөр Онгодыг оруулан сударт орох албан эрхийг олгодог. Тэгэхээр Тэнгэрийн албан ёсны есөн шүүлтээр явах судар гэж юу байдгаа бас ойлгох хэрэг гарна.
Харин улаач нар өөрсдийн Буурлуудын хэлснээр судар ном гаргах бол тухайн хүний хувийн асуудал бөгөөд түүнд Эзэн Дээдэс хориг тавихгүй, мөн өмнөөс нь хариуцлага хүлээхгүй. Иймээс энэхүү номууд нь судар биш тухайн нэг Онгодын номлол болно. Судар нь өөрөө Есөн шалгуураар бичигдэн түүнийг гаргахыг зөвшөөрч, хянаж, гаргалцсанаараа Эзэн Дээдэс өөрөө үнэний өмнө хариуцлага хүлээх учраас Тэнгэрээс албан гэрээгээр явагдах 81 судар нь Гэрлийн өргөөний албан ёсны судрууд байх ёстой юм.
Онгод өөрөөсөө болж нурдаггүй зөвхөн улаачаасаа шалтгаалах хатуу боловч чин шударга хуультай. Өргөөнд маш олон отгууд тухайн судрыг гаргах чадвартай. Гэвч гол нь энэ мянганд Дээдэсийн зарлиг дор Онгодуудын хамтын бүтээл гаргах Тэнгэрийн зарлигтай. Энэ нь Хаан Дээдсийн удирдлага дор Гэрээн дагуу үйлдэгддэг. Учир нь Гэрлийн өргөө нэрийн дор Онгодууд хэрхэн нэгдэж нийтийн бүтээл гаргадаг тэр бүхнийг үзүүлэх зарлигтай. Энэ нь зарлигийн дагуу ёс журмын дагуу явдаг. Иймээс л Алтан Дээд Гэрээ, Андын Гэрээ хэмээн алтан судар эхлэхдээ бичээд байсны учир юм.
Хэдийгээр ЧАНАЙ дээдсийн улаач босоогүй ч өөрөө Хааны мянганы үйлэнд туслангаа гэрээн дагуу өөрийн улаачаа босоход дэмнэх, өөрийн хиргисүүр дээр очиж хүндлэл үзүүлэх, үгэндээ сайтар орохыг Хаан Дээдсийн улаачаас хүсэмжлэн хоёр тал тохиролцсоноор энэхүү гэрээ батлагдаад үйлэндээ орсон билээ. Үйлийн далимаар ЧАНАЙ дээдэс өөрийн нартад хийж үлдээх МӨРӨӨ баталгаажуулан улаач үрсээс сонгон авч мэдлэгээ хуваалцаж буй юм.
Ер нь Онгодуудын зэрэг зиндаа, Чансаа хэмээхийг ухаарч ойлгох цаг болжээ. Дархлагдсан Онгодууд гэж бас байдаг. Ийм Онгодууд бол хөрстөд улаачгүй ч урилгаар ирж үйлээ хийдэг. Тэдний үйл улаачаас хамаардаггүй. Учир нь эд Өв КҮЭН буюу ЭмГҮН хэмээх алдар цолтой тав, Долоо, Есөн мөрөөрөө Тэнгэрт дархлагдсан Онгодууд байдаг нь биширмээр ажээ. Ер нь дархлагдсан Онгодууд нь 500 жилийн дараах үйлийн төлөө буун суурийг тавилцахад оролцож байгаа билээ.
Ер нь Онгодуудын хэлсэн ярьсан бүхэн буцаад буух Отог овгийн нэртэйгээ эзэнтэй, хариуцлага үүрэх нэртэйгээ бичигдээд байгааг та бүхэн анзаарсан буй заа. Хар Беки, Суу Чи Гил, Их Биетэй, Чанай гээд л яваад байгааг мөн тэд нь өөр өөрсдийн хичээл заан, сурагч нараа тус тусдаа сонгож аваад байгааг ухаарна бизээ. Хэнийг сонгож авах нь надаас огт шалтгаалахгүй, Дээдсүүд өөрсдөө хэлсэн ярьсан бичсэнгээс нь дүгнээд л дуудуулдаг.
Ингээд өргөөнийхэн маань ӨвГҮН, эмГҮН нар болохын төлөө бас чармайхнээ. Мод тарилаа гэхэд бас асуудалтай ажээ. Түүнийг тарьсан бол ургуулан насанд хүргэж чадсан уу? Чадаагүй бол та хүүхэд төрүүлээд хог дээр хаяхтай адил гэнэм. Мөн таны тарьсан гэх мод таван зууны дараа байшин барилга барих, элдэв ажлын үеэр хугачуулан, тасдуулж алга болох байршилыг бодсон уу? Хир алсыг харсан гэх ухаан бас байх ажээ.
Unlike · 
  • Munkhbat Torguud тэнгэр монгол газар
  • Oyumaa Orsoo Дээдэсдээ гялайлаа. Их нарийн учиртай юм байна. Ш. Чоймаа багшийн хэвлүүлсэн Монголын Нууц Товчоог олж авнаа.
  • Savaagui Balchir tenger mongol gazar
  • Одот Орчлон Тэнгэр Монгол Газар
  • Baraa Battugs “68.

    Есүхэй өгүүлрүүн: “Миний дотор муу байна. Дэргэд минь хэн байна?” гэж асуувал, хонхотаны Чирха өвгөний хөвүүн Мэнлиг (Мэнлиг буюу Мунлиг) ойр байна гэвэл, түүнийг дуудаж өгүүлрүүн: “Хүү минь Мэнлиг чи сонс. Хөвүүн минь балчир билээ. Тэмүжин хөвүү
    нийг урагт орхиод ирэх замын зуур татаарт хорлогдов. Дотор минь муу байна. Өнчин хоцорсон дүү нараа, бэлбэсэн бэргэнээ асрахыг чи мэд. Тэмүжин хөвүүнийг даруй явж авчир! Хайрт Мэнлиг минь!” гээд наснаас нөгчив.”

    “69.

    Мэнлиг, Есүхэй баатрын үгийг дагаж, Дэй сэцэнд очоод өгүүлрүүн: “Есүхэй ах, Тэмүжинийг маш их мөрөөдөж өрөвдөх тул Тэмүжинийг авахаар ирэв” гэвэл, Дэй сэцэн өгүүлрүүн: “Худ хөвүүнээ мөрөөдөх бөгөөс явуулъя. Харин удалгүй гэдрэг ирүүлэх хэрэгтэй” гэв. Энэ үгийг сонсож Мэнлиг эцэг, Тэмүжинийг авч ирэв. [Есүхэй баатар тэнгэр болсонд Тэмүжин, газарт уруу унан хэвтэж маш гаслахад хонхотаны Чирха, түүнийг сэргээн ятгаж өгүүлсэн нь:

    “Тул загас мэт юунд

    Тулбарин гасална чи?

    Туурга цэрэг (торгон цэрэг)-ээ бэхэлье гэж

    Туйлтай үгээ хэлэлцсэн биш билүү?

    Усны загас мэт юунд

    Уяран гасална, чи?

    Улс төрөө байгуулъя гэж

    Учиртай үгээ хэлэлцсэн биш билүү?”

    гэж өгүүлбэл уйлахаа зогссон ажээ. А.то]
  • Батжаргал Дашдэндэв Тэнгэр монгол газар
  • Baraa Battugs “72.

    Аргацаан эдний эх, хөвүүдийг нутагт орхиж нүүе. Бүү авч явъя” гэв. Түүний маргааш тайчуудын Таргудай-Хирилтуг, Тодойн-Гиртэ нар Онон мөрөн уруу хөдлөв. Өэлүн үжин, хөвүүдийн хамт орхигдоход хонхотаны Чирха өвгөн нүүж одогсдыг очиж ятгавал Тодойн Гиртэ,


    “Цээлийн ус ширгэв

    Цэгээн чулуу хагарав”

    гээд Чирха өвгөний үгийг хайхрахгүй, цааш нүүж “Чи ингэж ятгах буюу” гэж тэр өвгөний зоо нурууг жадлан хөөв.”
  • Baraa Battugs “73.

    Чирха өвгөн шархтай болж гэртээ ирээд зовуурилан хэвтэхэд Тэмүжин үзэхээр одов. Хонхотаны Чирха өвгөн, Тэмүжинд өгүүлрүүн: “Сайн эцгийн чинь хураасан улс тарж нүүхэд ятгахаар яваад ийнхүү жадлагдав” гэвэл Тэмүжин уйлж гарав. Өэлүн үжин өөрийн биеэр туг барьж мордоод, орхиж нүүсэн иргэдийн заримыг буцааж авчрав. Гэвч, буцаж ирсэн иргэд бас тогтсонгүй, тайчуудын хойноос нүүжээ.”
  • Bagaxvv Aav Oilogloo Deedes mine
  • Chinggis Ayanga Бараа Баттөгсөд баярлалаа. Чоймаа багшийн хөрвүүлсэн нууц товчоон эхэд: 72. Аргац. Эднийг, эхэс ,хөвүүдийг, нутагт гээж нүүдхүн. Та бээр бүү авч явадхун. хэмээгээд манагарш өдрөөс тайчуудын Таргудая Хирилтуг, Төдөгөн Гиртэтан тайчууд Онон мөрөн уруу хөдлөв. Өгээлүн үжинийг, эхэс хөвүүдийг гээж нүүгдрүүн, Хонхотадай Чараха өвгөн одож ятгахад, Төдөгэн Гиртэ өгүүлрүүн: Цээл чулуу нядарлаа Цэгээн чулуу цуурлаа хэмээгээд нүүжүхүй. Чараха өвгөн ийг Хэр ятгах чи хэмээн жадаар зоо гудас хатгажухуй. Тэгэхээр энэ хоёр нууц товчооны бичлэгүүд өөрийг анзаарав уу. Одоо харин яг монгол бичгээс нь галигаар нь хуулаад бичээд өгөх хүн байна уу. ЭХийг нь олбол их сайн. Энэ мэтээр Монголын Нууц товчоо маань утга ижил ч гэлээ хүний нэрс, бусад зүйлээр бас өөрчлөгдсөн нь арвин их бий.
  • Тэнгэр Хүү Өргөөнд маань олон сайхан Онгод Дээдсүүд, ӨвКүэн, ЭмГҮН Дээдсүүд сургаалаа айлтгаж, сургалтаа хийж буйд их баяртай байна. Өргөөнийхөн маань бүгдээрээ сурагч болчихсон энгийн нэг эгэл хүмүүс, эрдэмтэд, багш нараас тэс өөр хий биетэй хийсгэлэн дүртэй, эгэл хүний нүдэнд үзэгдэж, гарт баригдахгүй Онгодуудаар ийнхүү заалгуулж, асуулт хариултанд оролцож, тархиа ажиллуулж, ухаанаа тэлж, оюунаа хурцалж байгаа нь яасан сайхан хэрэг вэ. Үүнийг гайхамшиг гэхгүй бол өөр юуг гайхамшиг гэх билээ. 

    Эрт үед энэ оюун санаагаараа аялаад оччихсон мэт, улаач, улаач биш ялгалгүй бүгдээрээ хамтдаа эртний үеэр аялж эртний түүхүүдээс сурч мэдэж, үнэн түүхийг олж мэдэж, гайхаж биширч, мэдлэгээ тэлж, мэддэггүйгээ сурч байна. Энэ бол гайхамшиг. Ингээд л байвал бид бусад үлс үндэстнээс хамаагүй илүү хөгжих юм байна. Тэнгэр бидний талд, Өвөг Дээдсүүд маань бидний талд байгаа юм байна. Энэ л Тэнгэр үзэл Монголчууд Түүхийн тавцанд үе үе хүчирхэгжин гарч ирж даян дэлхийг төвшитгөдөг байсны нууц байжээ. 

    Дээдсүүдэд талархлаа. Тэнгэр Монгол Газар.
  • Chinggis Ayanga Бидний энэ сургалтууд болох Буурал Дээд сүнснүүдийн даалгаврыг биелүүлэх бодох, хийгээд байгаа бүхэн маань Алтан сударт байдаг КҮЭН СУРЛАГА гэдэг чинь шүү дээ. Би сүнснүүдээс сонссон юмсаа та бүхэнд хэлж зааж өгөөд та бүгд ЭН буюу нийтээрээ олуулаа энэ...See More
  • Iher Luu Өндөр Дээдсүүддээ гялаалаа. үнэхээр сэтгэл хөдөлж байна.ТЭНГЭР МОНГОЛ ГАЗАР
  • Gereltuya Tumurkhuyag Бөө тархи минь сэр сэр сэр, Тэн Гэр Мон Гол Газар
  • Хатан Ээжийн Хайртай Үр 2008 онд Ж. Болдбаатар гуйн нэрэмжит Түүхийн олимпиадад оролцож байхад надад МНТ-оос ЧАНАЙ ДЭЭДЭС-ийн талаар асуулт ирж байж билээ. ТЭНГЭР МОНГОЛ ГАЗАР
  • Tonshuul Tmg Тэнгэр Монгол Газар
  • Mendee Mend Өндөр Дээдсүүддээ гялайлаа.Үнэхээр бахдам байна.Тэнгэр Монгол Газар.
  • Delgeruuleh Tmg Күэн сурлагадаа хичээн суралцая Тэнгэр Монгол Газар.
  • Erka Kh Бидний өвөг .ижий нар минь мөртэй амьдарчээ. Харин бид бор гөрөөсний амьдралаар л... Бахадам юм өвГҮН , эмГҮН нар минь. Та нартаа сөгдөн мэхиймой.
  • Amarhan Jargal Tenger Mongol Gazar
  • Oyuniig Neegch Гялайлаа Дээдэс минь, тун их чухал мэдээллүүдийг авч, улам ихийг ойлгож мэдэх ёстойгоо ухаарч байна даа, ТМГ
  • Bolormaa Nurzed Хээ уншиж судлах юм улам бүр л нэмэгдээд байна.
  • Bolormaa Nurzed Манай өргөөнийхөн бүгд өөрсдийн ухамсраар даалгавар бүхэнд идэвхтэй оролцон харилцан бие биедээ мэдлэгээсээ хуваалцдаг нь сайхан шүү.Сүүлдээ тэр маань юу гэж бичиж вэ гэж хардаг маш олон эчнээ танилуудтай болжээ.
  • Нисдэг Нисдэг 1990 онд эрдэмтэн Ш.Гаадамба гуай Монголын нууц товчоог худам монгол /язгуур эртний/ бичгээр сийрүүлж зарим үг, хэллэгийн дэлгэрэнгүй тайлбартайгаар хэвлүүлсэн эхээс худам монгол бичгээс чадан ядан галиглан бичих гэж оролдъё. Алдаа эндэл байх аваас өршөөн хэлтрүүлээрэй. 72. Арга-ача эдэн ү эхэс хүбэхүд и нунтаг дор гэжү нэгүгдэрүн. Та бэр бүү абчу ябудхун хэмэгэд манагарши эдүр эцэ Тайчигуд ун Таргудай Кэрэлдүг Төдөгэн Гиртэтэн Тайчигуд Онан мөрөн уругу хөдөлбэ. Өгэлүн үжин и эхэс хүбэхүд и гэжү нэгүгдэрүн Хонгходадай Чирах а эбүгэн одажу идахаху дор Төдэгэн Гиртэ өгүлэрүн: Цэгэл усун нидуралуг а цэгэн чилагун чабаралуг а хэмэжү нэхүжүхүй. Чирах а эбүгэн и хэр идахаху чи хэмэн хойн а эцэ жида бэр зоо гудус хадгужуху. 73. Чирах а эбүгэн яарату болжу гэр дор ийан ирэжү бэрхэ хэбтэхүй дор Тэмүчин үжэр э оджухуй. Тэндэ Хонгходадай Чирах а эбүгэн өгүлэрүн: Сайн эчигэ ийн чину хурийагдагсан улус и ману бүрин у улус абчу нэхүгдэрүн идахаху болун эийн хийгдэбэ хэмэжүхүй. Тэүн дор Тэмүчин охлагад гарчу жорчиба. Өгэлүн үжин гэжү нэхүгдэрүн тохлажу бэй э бэр морилажу жарим уун иргэн и ничугаба. Тэдэ бэр ничугагдагсан иргэн үл тогтан Тайчигудын хоийн а эцэ нэхүжүхүй.
  • Нисдэг Нисдэг Ш.Гаадамба гуайн худам монгол бичгээр сийрүүлсэн энэ МНТ Ш.Чоймаа тэргүүтэн эрдэмтдийн эмхэтгэсэн сонгомол эхээс бас их өөр юм аа. Монгол бичгээ чөлөөтэй уншиж чадахгүй болохоор гачлантай юм. Ш.Гаадамба гуайн хувилбар хамгийн бага гажиж өөрчлөгдсөн үнэн бодитой хувилбар байж магад гэж таамаглаж байна.
  • Нисдэг Нисдэг Жишээ нь: Дэгэр-э тэнгри-эчэ жайагату төрөксэн Бөртэ-Чинб-а ... Хубай Марал... гэж эхлэнэ.
  • Нисдэг Нисдэг Нутгийг нунтаг гэсэн байх бөгөөд нунтаг шороо гэдгээс үүсэлтэй гэх мэт.
  • Шайрийбуу Батбаяр Мэддэг чаддаг зүйл бага болохоор баримт болгоод бичих зүйл ховор юм аа.. Тэгээд бас улаач үрсүүддээ хандсан учраас нэлээн гүн гүнзгий агуулгатай асуултууд байна.. Өндөр дээдсүүдийн асуултуудыг тунгааж бодож, хэлсэн ярьсаныг нь уншиж байгаа маань өөрөө КҮЭН сурлага юм байна.. Ингээд ухаж ойлгосноо бусаддаа хуваалцах гэдэг хамгийн чухал аж. Би л гэхэд Монголын Нууц Товчоог хэд хэд уншиж байсан ч тунгааж, тогтоож, ойлгож уншсан нь үгүй юм байна..
  • Шайрийбуу Батбаяр Улаач биш ч гэсэн миний адил энгийн гишүүд маань гэрлийн өргөөнөөсөө цахим ертөнцөөр ийнхүү суралцаж байгаа нь сайхан юм аа.. Тэнгэрийн зарлигаар улаач болсон эрхэм та нар маань бол дэндүү их үүрэх ачаатай юм шиг санагдаж байна.. Та нар бол ураг удмынхаа улс монголынхоо бахархал нь байх болно.. Гэрлийн өргөөнөөс эх аваад хөх монголын иргэд бүгд Өвгүн, Эмгүн нар болох болтугай..
  • Gereltuya Tumurkhuyag Чанай багш чинь Мэнлиг эцгийн аав нь байна шүү дээ...
  • Enkhbayar Dorj Ter unen bol tiv tengeriin tuxai yarigdaj bga ni unen bna.
  • Muugiij Jmuugii Харсан тэнгэртэй Тэнгэрийн үрс гэдэг ийм байдаг юм байна. Өндөр тэнгэрийн ухаанаас суралцах боломжтой азтай төрсөн юутай их завшаан билээ дээ. Бидний өвөг дээдэс гэгээрлээрээ хэр өндөрт хүрсэн эгэл жишээ бизээ. Ийм өндөр дээдэд гэгээрч чадсан өвгөдийн үрсүүд өндөр дээдэд гэгээрэх логик гархан зүй ёсний хэрэг. Бидний гэгээрлийн хэмжээ бидийн хичээл зүтгэлийн хэмжээ байх болно. Өндөр өвгөдөө алдаршуулан өндөр өвгөдийн тавьсан өндөр суурьнаас гэгээрэлд хүрцгээе бүгдээрээ. Тэнгэр Тэнгэр Тэнгэр Монгол Монгол Монгол Газар Газар Газар Эх Болсон дэлхийн бүх хүн гэгээрэх болтугай. Өндөр дээд өвгөдийн үйл бодох төдийд бүтэх болтугай. хурай хурай хурай
  • Дорлиг Энхтөр te en ger mon gol gaz ar
  • Дорлиг Энхтөр TE EN GER MON GOL GAZ AR

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.