Sunday, May 1, 2011

Medlegt dusal nemer; Deedsuudiin gutal

   Энд Тэнгэрүүдийн, Чингис хааны, Ээж нарын, Лусын, Галын гэх мэт гутал байна. Нэмээд хар цагаанаар нь сольбон өмсвөл Эрлэгийнх нь гутал болно. Уг нь тийм шуламын гутал байх ёстой ч би хялбарчлаад нөгөө хоёроос нь нэг нэг хосыг зээлчихдэг. Эрлэгт хүний амь гуйх, аврах, Эрлэг аав ээждээ очин дунд чөмөг ташилцахдаа өмсдөг журамтай. Яг Бушхүүгийн үлгэрийн шулам гэсэн үг. Хар цагааны хослол. Тэрнийг найруулсан найруулагч билгийн мэлмий нь нээгдсэн хүн юм байхдаа.
     Гэхдээ би шулам байхдаа харамсах, айх, ичих зүйл нэг ч үгүй. Миний Эрлэг Номун Хаан эцэг байгаагүй бол энэ дэлхий аль эрт хүнд идүүлээд дууссан байхсан. Тэр бол дэлхийн буянтан нь гарцаагүй. Угаасаа би тэнд очин ажиллах болбол болохгүй бүтэхгүй хүмүүсийг айлгах ажилд сайн дураараа дуртай явнадаг.
     Хуяг болон, тэргүүнүүд нь бас тус бүрдээ өөр болно. Монгол гуталнууд ийм олон янз байдгийг тэднээс л мэдэв. Тас хар нь хааны гутал, хаан Хилэнцийн тэргүүнтэй, гурвалжин хэнгэрэгээ барьдаг. Даанч би тас хар ганган хуягийг нь хийж амжихгүй байна. Хөөрхий хаан минь одоохондоо хуягаа бүрэн өмсөж амжаагүй л байна. Чингис хааны нэг гайхамшигтай онцлог нь дэндүү эгэл жирийн хар борог амьдралд хутгалдаж сурсан нь бахадмаар.
Надаас өөрийн хаан байсан үеийнхээ юмыг нэхсэн бол би хаашаа харж үхнээ. Энэ бүх хүмүүжлээ "Өэлүн эхийн минь сургаал" гэдэг юм.  Өндөр өвөг дээдсүүдийнхээ буянд өдий насалтлаа өлсөж цангаж, өмсөх зүүхээр дутаж явсангүйд баярлаж байгаа ч тэдний үеийн хэрэглэж байсанг нь яаж бэлдэж чадхав дээ.
 Halh bee nar eersdiin heregleh zuilsee belduuldeg.
Neg ijil huvtsas emsdegguig anhaarna uu!!!
Huuramch bagsh naraas bolgoomjil!!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.